foto: Elin Lundgren




Namn: Elin Lundgren
Utrustning: Sony ax300 - 18-70mm optik.
Bilden förestsäller kvistar, en av dom första bilderna jag tog med min kamera som jag fick i julklapp.

Först och främst så är det jättekul att du införskaffat dig en kamera. Har inte så bra koll på Sony, men jag skulle gissa på att a300 är deras semipro-modell, så det är säkert ett bra val.

Bilden i sig känns rätt mörk, färgerna i bakgrunden gör dock bilden lite roligare, men om jag ska vara helt ärlig så känns bilden rätt tråkig. Hoppas inte du tar det på fel sätt, och att jag inte avskräcker dig från att fortsätta fota. Själv har jag bara fotat sedan i april -08, och du ser ju hur mycket jag utvecklats sen dess.

Eftersom du ändå har rätt så mycket vidvinkel på de objektivet du använt (kitobjektivet antar jag!?) så tycker jag att du skulle kunna ha använt en lite kortare brännvid. Bilden känns lite för tajt beskuren på något sätt. (Jag vet att jag skrev det förut också, men kom inte på något bättre sätt att förklara vad jag menar på :) )

-Oskar

Kommentarer
Postat av: linn'

håller med oskar

2009-01-24 @ 19:45:07
Postat av: Petra

Jag tycker att bilden var väldigt vacker på sitt eget sätt. Jag gillar det mörka tillsammans med det ljusa. Det känns som en perfekt bild att lägga upp när man är lite smådeppig.

2009-01-25 @ 00:02:43
URL: http://ptra.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag tycker att alla fyra ska kritisera alla bilder..

2009-01-25 @ 23:13:31
URL: http://metrobloggen.se/starofusa
Postat av: Elin

kul blogg den ska läggas till på blogglovin :)

2009-01-26 @ 23:03:04
URL: http://eeeelins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0