foto: Elin Larsson




Namn: Elin Larsson
Utrustning: Canon EOS 350D + Canon EF-S 60mm F2.8 MACRO
Vad föreställer bilden: Agnes, min systers dotter

Fint ljus i bilden och jag gillar hennes ögon, snygg skärpa. Ett ganska roligt porträtt eftersom det får mig att undra varför hon är helt skitig i ansiktet. Ändå så tror jag att det kanske vore finare utan skiten, då skulle porträttet luta åt fint istället för åt roligt hållet. Nu blir det väl snarare något man skrattar åt och får ett minne snarare än att hänga på väggen och på så sätt är ju bilden bra beroende på vad man ska göra med den. För mig känns det iallafall så efterssom jag inte vet vad som har hänt, för en mamma eller pappa till tjejen på bilden så känns det nog annorludna, mer som någonting att minnas.  Formatet känns lite konstigt, varken fyrkantigt eller vanligt stående format, det är någon slags blandning fast det passar på sätt och vis bilden. Tycker annars tonerna i bilden är väldigt fina, snygg svartvit konvertering, du kan testa beskära bilden i högerkant så den slutar i håret istället, kan bli ännu bättre än vad den redan är!
Misstolka inte det jag skrev, tycker bilden är riktigt fin!
- David

Den här bilden har jag sett förut! Och redan då tyckte jag att det är ett oerhört fint barnporträtt. Jag börjar genast fundera över vad den lilla tjejen har gjort, vad hon ätit, varför hon ser så skyldig och trotsig ut. Blicken är helt underbar, precis som den svartvita tonen samt skärpedjupet som lägger fokus på ögonen. För att tjata lite mer om ögonen, de är helt outstanding, alldeles underbara!
Redigeringen har jag ingenting att säga om, mer än att man kanske kunde ljusa upp håret och bakgrunden i övre högra hörnet. Awsome picture i övrigt!
- Annika

Jag fick en riktig wow-känsla när jag såg den här bilden. Otroliga ögon som fångar en på direkten. Skärpan är också riktigt bra.
Tycker smutsen gör bilden mer spännande, det gör den lite intressantare eftersom det ser ut att finnas en historia bakom, bra dokumentärfoto.

Jag har svårt att hitta något jag skulle vilja ändra alls med bilden, det skulle isåfall vara kontrastskillnaden mellan ögonen och resten av bilden, även om jag förstår effekten med att man ska fokusera på ögonen, så tror jag inte att lite extra kontrast i övrigt skulle skada. Det skulle föra den samman bättre eftersom det är nästan samma skärpa på t.ex. läpparna.
Riktigt bra jobbat, en bild du ska vara stolt över!
- Johanna

Kommentarer
Postat av: D

Jag tycker att det blir riktigt häftigt med smutset runt munnen. Jag hade gärna hängt det på väggen om jag varit mamman eller pappan. :)

2009-01-30 @ 21:51:45
URL: http://diino.webblogg.se/
Postat av: Simon,

BÄSTA bilden jag har sett på kritikbloggen!

2009-01-30 @ 22:00:37
URL: http://simonlindberg.blogg.se/
Postat av: hilda

oh herregud vad snyggt!

2009-01-30 @ 22:18:21
URL: http://retaliate.blogg.se/
Postat av: Elin

Men gud vad roligt att se min bild! Haha, blev helt överraskad! =D Tack för all kritik!

2009-01-30 @ 22:37:42
URL: http://elinxd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0