foto: Camilla Olsson



Namn: Camilla Olsson
Utrustning: Nikon D40, Tamron, SP AF 28-75/2,8 XR Di.
Vad föreställer bilden: Uppsala Domkyrka

Tycker att det är en fin bild med flera lager hus, har alltid gillar bilder på byggnader. Härligt ljus på kyrktornet, skymningsljus? Det enda jag riktigt tänker på är den där "skorstenen" till vänster på taken. Tycker den är lite för nära kanten på bilden, det stör mig! Om jag riktigt ska försöka hitta något mer så är det kanske att de tre tornen känns lite för centrerade, tror det hade vart snyggare om de satt närmare någon av hörnen. Annars tycker jag bilden är riktigt trevlig, fina hus, fint ljus och trevlig komposition. Hade dock vart riktigt grymt om himlen var lite mer dramatisk.
- David

Håller med David om att kompositionen kanske skulle varit mer optimal om tornen stått lite längre till höger. Då hade det dessutom blivit mer luft till vänster om kyrkan där byggnaden är aningen kapad just nu. Jag tycker att det är en väldigt fin bild, ljuset är underbart precis som himlen. Det är bra med luft runt de tre tornen och jag gillar den lilla diagonalen som bildas mellan dem.
Det jag skulle förbättrat i redigeringen är att lägga på en varmare ton på husen, just nu är de ganska blå och gör bilden ganska kall på nedre halvan. Tror heller inte det skulle skada att ljusa upp husen samt kyrkan lite så de framhävs mer i bilden.
- Annika

Kommentarer
Postat av: Emma

Som Annika sa, bilden känns lite kall. Och det jag verkligen stör mig på är skiten som sitter på det vita husets kortsida längt ner. Det tar bort skönheten eller vad man ska säga. Jag skulle nog redigera bort det. Annars, en väldigt mysig bild!

2009-02-03 @ 15:18:30
URL: http://eljungberg.blogg.se/
Postat av: Towa

Måste påpeka... den så kallade "skorstenen" är en staty av en ängel... om du kollar noga så kan du se ett par vingar och att fihuren håller något i handen. Har för mig att den är ca tre met hög dessutom men rätta mig gärna om jag har fel! =)

2009-02-03 @ 17:05:46
Postat av: Camilla Olsson

Tack för era kommentarer. Det var lärorikt. Får ta om bilden vid ett annat tillfälle.

2009-02-03 @ 17:21:01
URL: http://www.rabarbermarmelad.wordpress.com
Postat av: Josefine

Varför ska det vara tre människors olika åsikter om ni ändå tycker lika hela tiden? Kom igen, det blir mer spänning om ni går emot varandra lite. Annars skulle du ju rent tekniskt sätt kunna vara en som kritiserar. För det är det är det på ett ungefär nu och två som håller med. Bara tips.



Ni är duktiga inspirerande fotobloggare alla tre, inget ont om er.

2009-02-04 @ 20:19:43
URL: http://helloraincloud.bilddagboken.se
Postat av: Johanna

Josefine: Det är trist om du känner att bloggen är ospännande. Vet dock inte om jag håller med dig, jag tycker inte att vi ska behöva tycka olika för sakens skull. Vissa bilder tycker vi väldigt lika om och vissa bilder tycker vi väldigt olika om och så kommer det nog fortsätta vara.



2009-02-05 @ 13:55:27
URL: http://johannalundberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0