foto: Alma Engström




Namn: Alma Engström
Utrustning: Canon eos 400D + Canon 18-55 kitobjektiv
Bilden föreställer en brygga vid en hamn en höstdag.

Det här är en bild jag gillar riktigt mycket, blicken dras automatiskt mot mitten. Tycker den passar jättebra i gråskala och vinjetteringen gör den ännu mer spännande. Har svårt att hitta saker jag inte gillar med den, möjligtvis att det ligger något i förgrunden och att bryggan inte slutar exakt i mitten utan lite över mittpunkten. Kanske är det också lite mer luft till vänster om bryggen än till höger. Lite rörigt är det mot slutet av bryggan fast jag stör mig faktiskt inte så mycket på det, hade dock vart grymt med en liknande bild på en brygga som slutar med en blick över havet.

Fin bild med härliga toner! Undrar bara hur det hade sett ut om du tagit bilden åt andra hållet.
- David

Jag gillar verkligen gråskalan i den här bilden, samt hur himlen framhävs med dess fina struktur. Bilden ska helt klart var i stående format, enligt mig i alla fall, då man får känslan av att det är en väldigt lång brygga och det skapar ett djup i bilden. Däremot är jag nyfiken på hur det hade blivit om man försökt göra bryggan ännu längre, kanske vinklat kameran lite mer neråt och fått bryggan att sluta lite längre upp i bilden (gyllene snittet).
Men det är helt klart en fin bild på ett väldigt klassiskt motiv.
-Annika


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag vill bara fråga en sak. Du skrev att om det var något dåligt så var det väl att bron gick lite över mittpunkten. Men jag har fått lära mig att det aldrig ska vara i mitten. Jag är ju verkligen ingen expert men de kurser och fotografer jag har pratat med osv har sagt det.

Mvh Christine

2009-01-26 @ 23:04:27
Postat av: David - Versatile Photography

Svar till Christine:



Skrev absolut inte att det var dåligt att den inte slutade i mitten? Tror det hade vart snyggt i den här bilden. När det gäller porträtt osv så kan det vara snyggare att inte lägga personen i mitten, det håller jag med om.

2009-01-26 @ 23:23:25
URL: http://versatile.blogg.se/
Postat av: Emelie

Snyggt foto! Lite dramatiskt sådär:) Ha en bra dag!

2009-01-27 @ 08:30:23
URL: http://emelicarolin.blogg.se/
Postat av: Satu

Ja ni gyllene snitt hit o gyllene snitt dit.. är ingen förespråkare för att man måste vara tvångsmässig med sådant.. däremot tycker jag att den känns lite delad och att lite längre av brygga vore fint. Men jag gillar verkligen bilden :)

Snyggt i SV, tror färg hade distraherat massor :)

2009-01-27 @ 20:14:08
URL: http://knape.webblogg.se/
Postat av: Helena

D här tycker ja var rolig läsning me tips o ideer...Fin bild:-)

2009-01-28 @ 13:59:21
URL: http://www.linolin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0