foto: Amanda Wikström



Namn: Amanda Wikström
Utrustning: Canon EOS 1000D + 18-55mm IS
Bilden föreställer en skiva med strössel på.

Det här är en ganska enkel men ändå härlig bild tycker jag. Motivet är inte avancerat men det är ju inte direkt det jag ska kommentera heller. Jag tycker du fått till ett jättehärligt skärpedjup i bilden och fokus ligger verkligen på helt rätt ställe.
Det jag skulle gjort annorlunda om det varit min bild är att räta upp bilden lite så cd-skivan ligger rakt. Och sedan ljusat upp bilden lite samt framhäva det röda i strösslet mer. Kanske även lagt på en unsharp mask för att göra färgerna klarare samt få strösslet att "poppa ut" lite.
- Annika

Tycker om bilden eftersom den är så clean, med få färger och ett trevligt skärpedjup. Kul att en så enkel bild kan bli fin ändå. Det jag tänker på när jag ser bilden är att det kanske skulle sett bättre ut om du beskurit lite precis högst upp i bilden efterssom man ser kanten av skivan där men inte på högersidan. Sen undrar jag hur det hade sett ut utan det stora strösslet i mitten, visst blir det lite variation men blicken dras hela tiden dit ändå.  Annars tycker jag bilden är riktigt nice, kanske lite mer skärpa som Annika sa, kan bli snyggt och det förstör inte bilden.
- David

Kommentarer
Postat av: Amanda

Tack så mycket! Verkligen kul att ni kritiserade mig =) Egentligen kan man bara kolla på en bild utan att säga att det är något fel på, men när ni skriver inser man att det är så mycket mer man kan förbättra. Vilken tur att världen har er ;)

2009-01-28 @ 21:09:00
URL: http://otherwise.webblogg.se/
Postat av: Danne

Bra idé. Så här i efterhand hade jag nog kanske förskt att inte få en så ljus spegling av fönstret i själva skivan, ögonen dras dit då det är så ljust.



För att komma undan lite skulle jag nog ha testat att förstärka färgerna som Annika sa, och sen lagt på lite mer skärpa.

2009-01-28 @ 22:24:42
URL: http://www.carlbomphotography.com
Postat av: David

Jag tycker faktiskt bilden är väldigt fin med färgerna som den har om man inte till och med skulle sänka vibrance lite.

2009-01-28 @ 23:47:41
URL: http://versatile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0